Vés al contingut

Comunicat sobre la violència institucional sexualitzada del talp policial i el suport i reparació a les 5 dones agredides

Publicat el 03/02/2023

Des de la Plataforma unitària contra les violències de gènere compartim el següent

COMUNICAT

L’ús instrumental del cos, sentiments, confiança i consentiment de les cinc dones víctimes de l’espia de la policia és una clara i menyspreable actuació de violència institucional sexualitzada.

L’impostor, els comandaments operatius i els caps polítics, fins el ministre de l’estat, Fernando Grande-Marlaska, en són responsables.

Aquesta agressió sexoafectiva (durant 3 anys), per part d’un talp policíac a activistes de moviments socials, descoberta per la revista "La Directa" mostra la impunitat en que actuen, segons “el tot s’hi val”.

Rebutgem aquestes agressions procedents de les “clavegueres de l’estat”.

Recolzem la denuncia del Centre Irídia, la CGT i les advocades Laia Serra i Sònia Olivella.

L’espionatge i els mètodes emprats són il·legals, il·legítims, s’ha practicat la tortura psicològica, s’ha pervertit l’ètica.

Compartim la consideració que s’ha vulnerat el dret d'associació, el dret de participació en els assumptes públics i a la llibertat ideològica, fets que atempten directament contra el dret fonamental a la llibertat d’associació i sindicació de les afectades.

Exigim que l’estat investigui i actuï davant d’uns fets tan greus; responsabilitzar-se vol dir clarificar procediments, com s’ha transgredit la llei, qui ha donat l’ordre, qui ho ha emparat i pagat, fer justícia, reparació i garanties de no repetició.

En el cas de Kate Wilson, del Regne Unit, es va constatar que el fet que un agent encobert hagués mantingut relacions sexoafectives amb una activista, amb aquestes mateixes finalitats, vulnerava la seva llibertat sexual i constituïa un tracte inhumà o degradant perquè s’havien instrumentalitzat les relacions.

Cridem a totes les entitats, associacions, col·lectius i activistes a tenir cura de les cinc dones agredides, a dona’ls-hi amor i suport.

Germanes, us estimem, teniu tot l’escalf i agraïment.

Us esperem demà dissabte a la manifestació col·lectiva convocada per La Cinètika:

📍Jardinets de Gràcia
📅Dissabte 4 de febrer 17h