Vés al contingut

Comunicat davant l'operatiu policial a Colòmbia contra la directora de l'OFP

Publicat el 09/05/2022

La directora de l'Organització Femenina Popular (OFP), Yolanda Becerra, va ser víctima, juntament amb el seu equip de seguretat, assignat per la Unitat Nacional de Protecció de Colòmbia, d'un "entrampamiento" (abordatge hostil i planificat) per part de la policia nacional, en una zona de Barrancabermeja, on acabava de fer entrega de productes d'higiene produïts pel col·lectiu de dones La Comunera a diferents dones com a reconeixement per la seva participació en l'organització.

Gràcies a l'acompanyament d'organitzacions socials i de la comunitat internacional, s'ha pogut evidenciar el lamentable "error" de procediment, que ha derivat en greus impactes a la integritat moral i psicològica la directora de l'OFP i de totes les persones que formen part de l'organitzada assetjada.

La OFP és una Organització amb 50 anys de vida per la defensa dels Drets Humans i un dels referents històrics del moviment social de dones a Colòmbia, amb qui la Plataforma Unitària contra les Violències de Gènere porta més de 10 anys col·laborant i treballant de manera conjunta. La seva història forma part del compromís de la ciutadania davant del control armat, l'empoderament femení i la construcció de pau. És també un subjecte de reparació col·lectiva segons la Llei 1448 de 2011 i compta amb Mesures Cautelares de la Comissió Interamericana de Drets Humans des de l'any 2000 (MC-131-00).

La seva directora nacional, Yolanda Becerra és una dona activista, defensora dels Drets Humans, reconeguda nacionalment i internacionalment per la seva dedicació a les causes socials i polítiques al Magdalena Medio. L'any 2005 va ser nominada al Premi Nobel de la Pau juntament amb 1000 més dones de 155 països, i el 2007 va rebre el premi Per Anger del govern de Suècia per reconèixer als qui es dediquen a promoure activitats humanitàries i democràtiques i l'any 2009 va ser premiada.

Des de la Plataforma Unitària contra les violències de gènere ens sumen a la DENÚNCIA realitzada per l'OFP al costat de altres organitzacions i que compartim amb vosaltres en el comunicat adjunt.

I aprofitem per fer d'altaveu i EXIGIR, entre altres reivindicacions, la rectificació als mitjans de comunicació per part de la policia nacional de Colòmbia en el que s'expliciti que l'operatiu que va assaltar la directora de l'OFP va ser fruit d'un error de procediment i que tant l'organització amb la Yolanda Becerra no estan involucrats en cap fet delictiu.

Arxius adjunts